WANNEER?

BBeauty

Face & Body



Magnesiumtekort symptomen en/of oorzaken.


Pijnlijke spieren: 


Magnesium speelt een belangrijke rol bij het voorkomen en behandelen van pijnlijke spieren. Het is een natuurlijke hulp bij ontspanning en houdt je spieren soepel. Voorkomt spierpijn bij regelmatig gebruik. 


Spierkramp: 


Kramp kan onder andere veroorzaakt worden door een magnesiumtekort. De spieren hebben dan te weinig magnesium ter beschikking. Extra magnesium kan helpen om kramp te voorkomen en verhelpen.


Lusteloosheid of vermoeidheid: 


Een magnesiumtekort kan zorgen voor lusteloosheid- of vermoeidheidsklachten. Naast beweging en ontspanning is magnesium onmisbaar voor het aanmaken van energie.


Depressiviteit: 


Een depressie kan het gevolg zijn van te weinig magnesium. Het nemen van extra magnesium kan dus bijdragen aan het verminderen van een depressie.


Hoofdpijn of migraine: 


Een magnesiumtekort kan verschillende vormen van hoofdpijn veroorzaken. Extra magnesium kan daarom helpen om deze klachten te verminderen. Hoe zit dat precies? 


Slapeloosheid: 


Magnesium is een ontspanningmineraal en nauw betrokken bij de aanmaak van het waak- en slaaphormoon melatonine. Het aanvullen van de magnesiumbalans via een voetbad of met magnesiumolie is een natuurlijk hulpmiddel om goed te slapen.   


Hartritmestoornissen: 


Uit onderzoek is gebleken dat mensen met voldoende magnesium minder kans hebben op het ontstaan van hart- en vaatziekten. Voldoende magnesium is van vitaal belang voor ons hart.

 

Hyperactiviteit en slechte concentratie: 


Extra magnesium draagt bij aan meer ontspanning, meer concentatievermogen, een een beter geheugen en dient als natuurlijke ondersteunen bij de behandeling van hyperactiviteit en slechte concentratie.

 

Stress: 


Een magnesiumtekort leidt tot stress en stress is een magnesiumrover, met als gevolg nog meer stress. Extra magnesium kan dus helpen om stress te verminderen.

 

Ruwe huid met jeuk en schilfers: 


Magnesium is een natuurlijke ondersteuner bij het behouden en herstellen van een normale huidfunctie. Een tekort kan dus vervelende huidproblemen veroorzaken. 


Medicatiegebruik: 


Veel medicijnen zijn magnesiumrovers en dit kan vervelende complicaties geven. Extra magnesium, opgenomen via de huid, kan deze bijwerkingen aanzienlijk verminderen. 


Regelmatig sporten: 


Sporters transpireren en verliezen zo allerlei mineralen inclusief magnesium. Juist sporters hebben dus extra magnesium nodig, onder andere voor de aanmaak van ATP, het stofje dat verantwoordelijk is voor de energietransport in ons lichaam.

   

Zwangerschap: 


Tijdens de zwangerschap is de magnesiumbehoefte 20 tot 40% hoger dan normaal! Extra magnesium helpt bij typische zwangerschapskwaaltjes als harde buiken, krampen en rusteloze benen.


Overgang: 


Veel hormoonexperts adviseren extra magnesium aan hun cliĆ«nten. Het is natuurlijk, ontspant en verlicht en is vaak de missing link bij de aanpak van overgangsklachten. 



Indien je meer dan 3 van deze symptomen hebt, mag je vrij zeker zijn dat je een tekort aan magnesium hebt!